muka

muka

Facebook Badge

TERBARU

Isnin, 10 September 2012

GEMPAR BERAPI : ARTIS CELUPAR MINTA MAAF??


Mazlan Pet Pet

Masih lagi ingat dengan kisah pengacara popular, Linda Onn yang tampil meluahkan rasa kesalnya dan terasa hati kerana seorang pelawak negara memanggilnya ‘bengong’ dalam satu acara yang dihadiri orang kenamaan minggu lalu?
Kata Linda Onn, sepanjang dia menjadi pengacara jemputan, dia tidak pernah dipanggil dengan gelaran yang tidak elok.
Kali ini, pelawak itu tampil memberikan penjelasan. Siapa?
Pelawak yang dimaksudkan oleh Linda Onn adalah Mazlan Pet Pet, salah seorang ahli dalam kumpulan Senario.
Mazlan sebenarnya terkejut kerana Linda Onn masih lagi menyimpan rasa terasa hati dengan dirinya selepas majlis itu selesai.
Bagi Mazlan, dia sudah pun memohon maaf kepada Linda Onn dan juga tetamu lain yang turut hadir.
“Terus-terang saya terkejut apabila diberitahu Linda Onn masih terasa dengan gurauan serta lawak yang saya lakukan kepadanya itu kerana saya sendiri sudah meminta maaf atas apa jua ketelanjuran kata-kata saya pada akhir majlis tersebut,” kata Mazlan yang dipetik dari portal Murai.com.
Untuk menjernihkan keadaan semula, Mazlan dengan ikhlas hati memohon maaf sekali lagi atas ketelanjuran kata-katanya itu kepada Linda Onn.
Malah, dia juga berjanji akan menghubungi Linda Onn untuk meleraikan segala rasa tidak puas hati Linda Onn.
“Saya fikir dia sudah boleh menerima permohonan maaf saya dan saya sendiri tidak terfikir dia masih memendam rasa.
“Apa-apa pun, saya mahu minta maaf banyak-banyak pada Linda Onn atas apa yang berlaku kerana apa yang berlaku bukan dilakukan atas niat yang disengajakan,” katanya.
Eloklah Mazlan sudah pun memohon maaf dengan ikhlas kepada Linda Onn.
Bermasam muka dan menyimpan perasaan tidak puas hati sesama artis bukanlah perkara yang elok.
Tapi, mungkin apa yang terjadi itu boleh dijadikan pengajaran oleh Mazlan untuk tidak mudah memberikan gelaran yang tidak elok kepada orang lain terutama rakan sendiri.
Orang kata, terlajak perahu boleh diundur, kalau terlajak kata, buruk padahnya. Bahaya!
Oleh: NAIMAH SHAARI
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...