muka

muka

Facebook Badge

TERBARU

Isnin, 1 Oktober 2012

GEMPAR BERAPI : Bekas Menantu Dakwa Taib Mahmud Mungkin Individu Terkaya Asia Tenggara



Bekas menantu Abdul Taib Mahmud ini menyifatkan ketua menteri Sarawak itu sebagai orang paling kaya di Malaysia, atau mungkin terkaya di Asia Tenggara.Shahnaz Abdul Majid, 49, berkata demikian semasa memberi keterangan berhubung aset bekas suaminya, Mahmud Abu Bekir Taib  hari ini.

Dakwanya, Mahmud memiliki sebanyak 111 akaun di seluruh dunia, dengan jumlah deposit dianggarkan berjumlah RM700 juta.Shahnaz mendakwa, Mahmud Abu Bekir memiliki akaun peribadi di Kanada, Amerika Syarikat, kepulauan Caribbean, Perancis, Monaco, Switzerland, Luxembourg, Malaysia dan Hong Kong.


Katanya, tuntutan mutaahnya sebanyak RM100 juta adalah kecil berbanding nilai aset bekas suaminya yang didakwa berjumlah RM1 bilion.

Dakwanya lagi, Mahmud memegang dua akaun peribadi di Edmond de Rothschild di Luxembourg dengan deposit berjumlah USD25 juta (RM75 juta).

Beliau juga mendedahkan, bahawa bekas suaminya mempunyai dua akaun di bank sama di Switzerland dengan deposit berjumlah USD31 juta (RM93 juta).Shahnaz adalah kakak kepada penyanyi jazz terkenal tanah air, Sheila Majid.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...