muka

muka

Facebook Badge

TERBARU

Sabtu, 3 November 2012

GEMPAR BERAPI : PEMBANTU RUMAH TERLAMPAU



Selepas membaca beberapa pengalaman menakutkan mengenai pembantu rumah baru-baru, iaitu berita tentang meletakkan darah haid di dalam sup majikannya, seorang majikan telah melakukan pemeriksaan mengejut pada halaman Facebook pembantu rumahnya.

Dia terkejut apabila melihat gambar pembantu rumahnya yang berasal dari Filipina yang bergambar dengan aksi 'mengghairahkan' di atas katil di bilik tidur mereka.



Majikan membuat kesimpulan bahawa gambar itu diambil oleh orang lain, ini bermakna bahawa pembantu rumahnya telah membenarkan orang asing masuk ke dalam rumah ketika semua orang berada di tempat kerja.

Majikannya kemudian telah menghantar foto tersebut ke sebuah laman web untuk memberi amaran kepada majikan lain supaya berhati-hati dengan aktiviti pembantu rumah mereka.

Beliau menambah bahawa dia mengambil pembantu rumah selepas dua bulan ia dipindahkan daripada majikan asal.

Beliau akhirnya telah menghantar pembantu rumah itu kembali kepada agensi pekerjaan.

Beliau berkata: "Saya mempunyai kanak-kanak di dalam jagaannya, dan ia sangat tidak menyenangkan apabila mengetahui perkara-perkara seperti ini berlaku di rumah saya sendiri ... Majikan yang lain perlu berhati-hati. Dia mungkin berpindah untuk bekerja dengan anda pada masa akan datang."

Awal tahun ini, terdapat kejadian yang sama di mana seorang pembantu rumah memakai pakaian majikannya dan memasukkan ke dalam talian.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...