muka

muka

Facebook Badge

TERBARU

Khamis, 23 Ogos 2012

PANAS : PEMIMPIN PKR DIUGUT BUNUH



PETALING JAYA 23 OGOS : Lantang dalam mempertikaikan pengantian Ibu Pejabat Daerah (IPD) Brickfields dengan hanya sebuah pondok polis menyebabkan seorang pemimpin PKR Lembah Pantai di ugut bunuh.
Malah lelaki yang mengugut bunuh S. Pathavachalam mendakwa polis dan Kerajaan Malaysia tidak boleh menyelamatkan beliau.
Menurut Pathavachalam, beliau menerima ugutan daripada lelaki tersebut selepas beliau membantah usaha Kerajaan Pusat membangunkan tapak tanah yang dulunya diduduki oleh IPD Brickfields.
Pathavachalam, yang merupakan ketua cabang PKR Lembah Pantai, mendakwa Kerajaan Pusat merancang untuk meluluskan pembinaan bangunan komersial di tapak tersebut manakala IPD itu akan digantikan dengan hanya sebuah pondok polis.
Beliau menerima ugutan bunuh tersebut menerusi panggilan telefon pada 16 Ogos selepas menghadiri majlis dialog bersama Menteri Pembangunan Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin.
Di dalam majlis dialog tersebut, beliau menyuarakan tentangannya terhadap perancangan pembangunan tanah IPD Brickfields.
Lelaki itu yang memperkenalkan diri sebagai “Sudukattu Ravi” mengugut untuk membunuh Pathavachalam dan keluarganya.
Katanya, pengugut itu juga akan menghantar keranda ke rumahnya dan akan bertindak datang ke rumah beliau sekiranya bertindak mencabar pengugut.
“Semua ini adalah berkaitan dengan dialog saya bersama Raja Nong Chik,” katanya dalam sidang media di Ibu Pejabat PKR di sini.
Hadir bersama MP Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar dan MP Subang Sivarasa Rasiah.
“Saya dan beberapa Badan Bukan Kerajaan (NGO) hanya membantah penubuhan pondok polis sedangkan kami mahukan balai polis.
“Mereka harus faham kadar jenayah di Brickfields amat tinggi jadi penduduk memerlukan balai polis bukannya pondok polis,” katanya.
Beliau membuat laporan polis di Balai Polis Travers selepas menerima ugutan tersebut.
Bagaimanapun, pengugut itu kemudiannya memberi amaran untuk membunuh Pathavachalam pada bila-bila masa disebabkan laporan polis itu.
“Pengugut itu juga berkata saya hanya membuang masa membuat laporan polis kerana polis dan Kerajaan Malaysia adalah hak beliau dan telah membayar RM10,000 sebagai upah untuk membunuh saya,” katanya.
Projek pembangunan semula Ibu Pejabat Daerah Brickfields, Kuala Lumpur mengundang kontroversi kerana tapak tanah projek itu didakwa telah diberikan kepada sebuah syarikat swasta untuk pembangunan lot komersial.
Pegawai Tertinggi syarikat tersebut juga didakwa mempunyai hubungan dengan pemimpin Umno Bahagian Bukit Bintang


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...